Anunt
Platforme
Anunturi
Categorii
Zonă clienţi
Cover Story
Sinking Island
Sinking Island
Daca ar fi sa luam in discutie genul care a beneficiat de cele mai putine aparitii in ultimii ani, acesta ar fi, fara prea multe discutii, adventure. Motivele lipsei de pe piata a jocurilor adventure sunt destul de usor de dedus: acestea nu sunt jocuri la moda, solicita mai mult spiritul de observatie si ingeniozitatea decat chinuitul tastelor, necesita rabdare si in consecinta nu se adreseaza gamerului de rand, pasionat de PvP-uri sau headshot-uri. Pe langa acestea am putea mentiona si o serie de deficiente ale unor jocuri adventure, precum multitudinea obiectelor inutile si ingreunarea rezolvarii puzzles, de diferite bug-uri sau neajunsuri grafice. De aceea orice noua aparitie in genul adventure trebuie sa faca fata unor exigente oarecum greu de impacat. Pe de o parte, trebuie sa fie accesibil, placut si user-friendly, pe de alta trebuie sa ramana in spiritul traditiei adventure-urilor. Altfel, risca sa-si piarda si cei cativa fani. In continuare vom vedea cum Sinking Island, ultima aparitie din acest gen reuseste sa impace aceste doua criterii, aparent contradictorii. Vesti de la Benoit Sokal Pentru cei care n-au auzit de Benoit Sokal, e bine sa stie ca este omul principal din spatele mai multor jocuri adventure, dintre care cele mai cunoscute sunt Syberia si Syberia 2. Universul pe care ni-l prezinta Sinking Island este insa mai apropiat de jocurile ce au avut ca spatiu de desfasurare insulele din zone exotice, cu o atmosfera locala foarte bine realizata. Inca din primele momente, Sinking Island ne aduce pe o insula din oceanul Indian, unde Walter Jones, un miliardar si-a construit un turn imens cu intentia de a-l transforma intr-un hotel de lux. Planurile i-au fost zadarnicite de moartea subita, ce se dovedeste a fi o crima. Aici intra in scena jucatorul, in pielea detectivului Jack Norm, a carui indatorire este sa investigheze crima. Desi interogarile si cercetarile incep calm, pe fundalul unor ploi si furtuni ce nu contenesc, si rezolvarea pare simpla, ulterior lucrurile incep sa se complice. Pe masura ce avanseaza in cercetarile sale, detectivul este nevoit sa asiste la un colaps atat pe plan moral si financiar al familiei Jones, cat si la o prabusire de ordin mai concret...jucatorii care avanseaza in joc vor vedea despre ce e vorba. A fost odata o insula... Investigatia are loc pe insula ce aparent ii apartine lui Walter Jones si, in majoritatea timplului, in imensul sau turn, de unde detectivul colectioneaza dovezi si interogheaza numarul relativ restrans de oameni care locuiesc pe insula respectiva. In decursul acestor cercetari, Jack Norm va descoperi personalitatile destul de complicate ale suspectiilor, relatiile de simpatie si antipatie dintre acestia, precum si micile lor secrete si conversatii. Acestea contribuie foarte mult la atmosfera jocului, dand impresia unei investigatii ceva mai ancorate in realitate. De altfel, sunt putine momentele in care actiunea sau elementele din joc depasesc sfera realismului (un moment notabil fiind finalul). La atmosfera contribuie si muzica de exceptie, iar grafica, desi nu extraordinara e suficienta pentru o reprezentare destul de buna a peisajelor de pe insula si a NPC-urilor. Si daca tot am vazut cum ne prinde jocul in atmosfera sa, sa vedem si ce ne ofera gameplay-ul Munca unui detectiv In ceea ce priveste gameplay-ul, Sinking Island se poate lauda cu niste elemente foarte interesante. Dintre acestea se poate mentiona trecerea timpului: din cand in cand personajul principal se va duce la masa sau va primi anumite telefoane. De asemenea, NPC-urile vor fi gasite in locuri diferite, in functie de momentele zilei. In principal, progresul se face pe baza identificarii anumitor dovezi si a rezolvarii de puzzles, insa exista si varianta de a juca jocul contra timp, destul inspirata si realista. Si pentru ca am vorbit de puzzles, acestea reprezinta criteriul de progres in cadrul jocului. Astfel, toate dovezile si declaratiile trebuie grupate astfel incat sa raspunda anumitor intrebari ce marcheaza progresul in joc. La un anumit moment, sunt active mai multe puzzles, care pot fi rezolvate in ce ordine vrea jucatorul, acesta avand la dispozitie o bara care ii arata daca mai are nevoie de dovezi, sau doar trebuie sa le grupeze pentru a trece mai departe. Un alt element foarte util si interesant de gameplay il constituie posibilitatea compararii datelor. Astfel, jucatorul poate, de exemplu, sa compare urmele de la locul crimei cu pantofii suspectilor, identificand care din ei s-a aflat acolo. Aceasta functie este extrem de utila fiind, de altfel, indispensabila progresului in joc. Gameplay-ul nu este lipsit si de parti mai putin bune. Printre acestea se poate mentiona controlul relativ incomod, mai ales in conditiile in care jucatorul trebuie sa se plimbe prin turnul lui Jones. Toata umblatura prin camere si urmarirea formelor pe care le ia cursorul devin obositoare la un moment dat. Un alt lucru ce se poate reprosa de altfel majoritatii jocurilor adventure, este problema colectionarii de instrumente utile. Trecand peste irealismul acestor posibilitati (in calitate de investigator al unei crime, detectivul nu trebuia sa vina cu lucrurile de care are nevoie, pentru a colecta amprentele, de exemplu?), unele obiecte nu sunt tocmai la indemana, iar ratand unul dintre ele, progresul in joc este compromis. Inca nu am vazut un adventure care sa ofere posibilitati alternative de rezolvare a unor puzzles, asta pentru ca jucatorul sa nu fie silit sa scotoceasca prin toate colturile unde a ratat ceva. Oricum, astfel de momente sunt considerabil mai rare in Sinking Island decat in alte jocuri de acelasi tip. Per total, din punctul de vedere al gameplay-ului, jocul se dovedeste a fi reusit si ingenios, insa cu posibilitatea de a imbunatati unele elemente. Spre alta aventura... Daca ar fi sa revenim acum la criteriile enuntate la inceputul articolului , am putea spune ca Sinking Isalnd reprezinta un joc bun pentru genul adventure, avand un story incitant si cu rasturnari de situatie, o atmosfera superba si un gameplay foarte ingenios, fiind asadar tipul de joc ce face dovada farmecului genului adventure. Postura ceva mai realista a detectivului Jack Norm ofera un plus de realism jocului, ce ii poate atrage pe cei care nu sunt pasionati de lumi fantasy. Prin realizarea acestui joc, putem observa ca exista inca adventure-uri de calitate si care merita sa fie jucate de oricine are o chemare, cat de mica, pentru gaming. In continuare, asteptam si alte titluri care sa revigoreze genul.
Data publicării: 04 Septembrie 2008
Afişări: 3173

vezi toate articolele

Anunturi
Căutare
Recomandare
Test Drive Unlimited (PC)
Test Drive Unlimited este un GT / Street Racing Game, fiind unul dintre cele mai realiste jocuri ce se incadreaza in aceasta categorie. Jocul contine peste 70 de masini: Lamborghini, Ducati, Aston Martin, Mercedes, Saleen, Shelby, Jaguar, etc. toate fiind licentiate. Exteriorul masinilor cat si interiorul este detaliat la maxim. Jucatorul poate sa-si personalizeze masinile dupa bunul plac folosindu-se in exclusivitate de catalogul producatorului fiecarei masini.