Anunt
Platforme
Anunturi
Categorii
Zonă clienţi
Cover Story
GRID
GRID
Foarte mulÅ£i dintre gamerii „profesioniÅŸti”, hrăniÅ£i cu Need for Speed, au hulit Grid pentru realismul pe care îndrăzneÅŸte să-l afiÅŸeze cu nonÅŸalanţă, izbindu-i de parapeÅ£i la fiecare curbă. „Ce rahat de control! Păi cum, am apăsat pe săgeata din dreapta când drumul făcea la dreapta, dar a dracului maÅŸină, nu voia să ia curba! Åži n-aveam decat 200/h.” Replici de genul se aud din toate părÅ£ile. Se pare că a devenit la modă stilul pinball atunci când vine vorba de jocurile de curse. Însă cum nu despre asta este vorba, să vedem cu ce se mănâncă jocul. Chiar dacă am menÅ£ionat mai devreme termenul „realism”, asta nu înseamnă că GRID este tatăl simulatoarelor. Nici vorbă. Jocul este de fapt la jumătatea drumului dintre arcade ÅŸi simulator, cea din urmă fiind un pic mai evidentă în câteva tipuri de curse. AÅŸadar, putem spune că Race Driver Grid este jumătate arcade, jumătate simulator ÅŸi poate mulÅ£umi atât un gamer în căutare de distracÅ£ie, cât ÅŸi unul în căutare de simulare. ViaÅ£a de ÅŸofer De cum intrăm în joc, vedem meniul desfăşurându-se în faÅ£a noastră ÅŸi avem de ales din două moduri de joc (în singleplayer): Grid World ÅŸi Race Day. Cel din urmă vă poate suna cunoscut, deoarece aveam un astfel de mod ÅŸi în Need for Speed – Prostreet, însă aici este ceva diferit. Putem controla detalii precum categoria maÅŸinilor care vor lua parte la cursă, traseul, numărul de lap-uri, etc. . În Race Day însă, nu vom primi experienţă la sfârÅŸitul cursei, indiferent de locul ocupat. Pentru experienţă va trebui să intrăm în celălalt mod de joc: Grid World. Acesta este de fapt un mod career, cu căteva lucruri noi ÅŸi diferite faţă de celelalte astfel de moduri văzute prin Need for Speed sau World Racing. Spre deosebire de acestea, în Grid nu vom începe prin a ne cumpăra o maÅŸină, cu care să concurăm pentru noi înÅŸine, ci ne vom începe aventura drept „ÅŸoferi de închiriat”, făcănd curse pentru alte echipe ÅŸi primind bani ÅŸi experienţă în funcÅ£ie de rezultatele obÅ£inute. După ce strângem destui bani, vom avea posibilitatea de a ne cumpăra propriul garaj ÅŸi de a ne repara „rabla” aflată în plin proces de descompunere, moÅŸtenită probabil din moÅŸi-strămoÅŸi. De îndată ce reuÅŸim să punem mâna pe propria maÅŸină, putem să ne formăm ÅŸi propria echipă, sub numele căreia vom lua parte la curse. Putem alege combinaÅ£ia de culori ÅŸi desene care să apară pe fiecare maÅŸină aflată sub stindardul echipei noastre, precum ÅŸi poziÅ£ia logo-urilor diferiÅ£ilor sponsori. Sponsorii vor da buzna imediat de cum ne formăm clubul, oferind recompense în bani pentru îndeplinirea diferitelor obiective: terminarea pe un anumit loc în cursă sau terminarea cursei fără prea mult damage suferit de bolid. Sponsorii devin din ce în ce mai cunoscuÅ£i ÅŸi mai mari pe măsură ce avansăm în joc ÅŸi obÅ£inem experienţă. Vorbim de experienţă, însă cu ce ne ajută punctele câÅŸtigate? După ce ne formăm echipa, următorul obiectiv este obÅ£inerea licenÅ£elor, care sunt 10 la număr, împărÅ£ite în trei categorii + una mai specială. Cele 3 categorii sunt împărÅ£ite după regiune, astfel încât avem: SUA, Europa, Japonia + cea Globală. Fiecare regiune are 3 nivele, primele două avănd fiecare un total de 6 turnee, iar ultimul nivel doar 3 turnee, doar că niÅ£el mai complicate. După ce obÅ£inem 5 trofee într-un nivel obÅ£inem ÅŸi licenÅ£a necesară nivelului următor, lucrurile fiind puÅ£in diferite însă în cazul licenÅ£ei Global, pentru care este nevoie de un număr fix de puncte de experienţă, indiferent de regiunea sau nivelul în care le obÅ£inem. Fiecare turneu necesită un anumit tip de maÅŸină, iar maÅŸinile pot fi cumpărate în două moduri: ori nou-nouÅ£e, ori uzate de pe Ebay, la un preÅ£ ceva mai scăzut. MaÅŸinile, odată cumpărate, pot fi folosite în mai multe curse ÅŸi nu necesită reparaÅ£ii. Putem însă să le spălăm, deoarece, în mod ciudat, deÅŸi damage-ul nu se păstrează de la o cursă la alta, praful da. Următorul pas în cariera noastră de ÅŸoferi îl vom face în momentul în care strângem destui bani pentru a ne mări garajul. Ce înseamna asta? Înseamnă că încap mai multe maÅŸini în el ÅŸi că putem să ne angajăm un coechipier care să concureze alături de noi. Coechipierii sunt ÅŸi ei, specializaÅ£i în diferite tipuri de curse: unii ÅŸtiu să se descurce mai bine cu maÅŸinile de tip Touring Cars, alÅ£ii cu bolizii GT2 ÅŸi tot aÅŸa. În funcÅ£ie de cât de experimentaÅ£i sunt, aceÅŸtia vor cere un anumit procent din câÅŸtiguri la sfârÅŸitul curselor. De menÅ£ionat faptul că, chiar dacă avem echipă, coechipier ÅŸi maÅŸini una ÅŸi una, posibilitatea de a concura pentru alte echipe nu dispare, putănd apela la ea ori de câte ori ne găsim într-un impas financiar, singurul dezavantaj fiind acela că experienÅ£a câÅŸtigată în aceste curse este infimă, aproape nulă. În Grid, cursele se desfăşoară pe sezoane. Într-un sezon avem timp să completăm în jur de 4-5 turnee, iar la sfârÅŸitul acestuia ni se oferă posibilitatea de a concura în celebra competiÅ£ie „24 Heures du Mans”. O bună bucată de carieră va trebui să conducem pentru alte echipe, bolizii necesari acestui turneu fiind extrem de scumpi. BineînÅ£eles, cursa nu durează 24 de ore reale, ci mai degrabă undeva în jur de 15 minute. Gameplay înÅŸelător HaideÅ£i să aruncăm o privire ÅŸi asupra celorlaltor capitole. Gameplay-ul în primul rănd, suferă destul de mult de pe urma faptului că jocul este o corcitură de simulator ÅŸi arcade. De ce? În momentul în care facem o cursă din categoria Pro Tuned, să zicem, observăm cum maÅŸina se „Å£ine” bine de ÅŸosea, luănd curbele fără a derapa incontrolabil în toate părÅ£ile. Însă dacă luăm aceeaÅŸi maÅŸină ÅŸi efectuăm o cursă de tip Drift, vedem cum alunecă pe asfalt ca pe gheaţă, uÅŸurându-ne ruÅŸinos de mult treaba. Apropo de gheaţă, din păcate nu vom întâlni niciun fenomen meteorologic în joc, vremea fiind hilar de stabilă ÅŸi de frumoasă. În rest, nu avem nimic de reproÅŸat cănd vine vorba de condus. SenzaÅ£ia de viteză este uimitoare, fiecare părticică a maÅŸinii tremurănd la fiecare denivelare. De asemenea, fizica maÅŸinii este grozav realizată, un simplu pneu rămas pe carosabil fiind de ajuns pentru a ne răsturna dacă îl luăm înainte cu o viteză demnă de Star Wars. Damage-ul suferit de pe urma accidentului este foarte bine realizat, maÅŸina fiind formată din o grămadă de bucăţi separate, care cad, se îndoaie sau se zgârie. Desigur, maÅŸina nu mai poate rula după ce a fost buÅŸită de prea multe ori. Foarte des ne vom trezi cu roÅ£ile pe langă automobil, după o ciocnire mai curajoasă cu un zid sau cu un gard ÅŸi nu vom mai putea continua cursa. Avem însă posibilitatea de a folosi opÅ£iunea „Flashback”, pentru a remedia lucrurile. Flashback-ul este asemănător cu un replay viewer, deoarece ne lasă să derulăm înapoi căteva secunde din cursă ÅŸi să evităm accidentul. MulÅ£i dintre voi probabil consideraÅ£i acest lucru drept triÅŸat, însă este destul de folositor, mai ales atunci când te izbeÅŸti chiar la sfârÅŸitul cursei ÅŸi nu ai chef să reiei totul. Aceste lucruÅŸoare sunt posibile datorită engine-ului grafic superb, capabil să afiÅŸeze un număr monstruos de detalii. Atât maÅŸinile, cât ÅŸi traseele sunt modelate ireproÅŸabil ÅŸi au un look foarte realist. Fiecare maÅŸină beneficiază de vedere de bord, borduri care n-au fost nici ele făcute de măntuială, fiecare arătând înfricoşător de real. Traseele sunt destul de diferite între ele, locaÅ£iile variind de la docurile din Yokohama, la circuite din San Francisco ÅŸi ÅŸosele publice din Europa. Sunetul nu iese cu nimic din comun, însă este incitant atunci când într-o cursă importantă suntem acompaniaÅ£i de o melodie vioaie, melodie al carei ritm variază în funcÅ£ie de viteza maÅŸinii ÅŸi de timpul rămas până la sfârÅŸitul întrecerii. Prin meniu muzica este constituită dintr-o singură melodie de fundal, restul fiind acoperit de sunetele butoanelor pe care le apăsăm. Vocile coechipierilor sunt însă deranjante uneori, ÅŸi nu din cauză că ar suna prost, ci din cauză că de cele mai multe ori nu au de spus nimic important, sâcâindu-ne degeaba în majoritatea cazurilor. Motoarele sună acceptabil, iar bufniturile ÅŸi scârÅ£âielile sunt ÅŸi ele la locul lor. Multiplayer-ul ne lasă să ne jucâm atât în LAN, cât ÅŸi pe plaiurile internetului, alături de până la 11 amici simultan. Pe internet, putem alege să participăm în curse pentru rank, câÅŸtigând experienţă ÅŸi reputaÅ£ie în diferite clasamente. În final... În final, nu putem să negăm că Race Driver Grid este un joc excelent. De fapt, putem afirma că este probabil cel mai bun joc de curse de la Need for Speed - Porsche încoace, iar cu puÅ£ină atenÅ£ie, ar fi putut să fie peste acesta. Păcat însă de acele probleme de gamplay, ce-i drept destul de minore, dar sunt acolo ÅŸi nu le putem trece cu vederea.
Data publicării: 12 August 2008
Afişări: 2865

vezi toate articolele

Anunturi
Căutare
Recomandare
Test Drive Unlimited (PC)
Test Drive Unlimited este un GT / Street Racing Game, fiind unul dintre cele mai realiste jocuri ce se incadreaza in aceasta categorie. Jocul contine peste 70 de masini: Lamborghini, Ducati, Aston Martin, Mercedes, Saleen, Shelby, Jaguar, etc. toate fiind licentiate. Exteriorul masinilor cat si interiorul este detaliat la maxim. Jucatorul poate sa-si personalizeze masinile dupa bunul plac folosindu-se in exclusivitate de catalogul producatorului fiecarei masini.