Anunt
Platforme
Anunturi
Categorii
Zonă clienţi
Cover Story
Fallout 3
Fallout 3
De la cumpărarea licenţei Fallout de către Bethesda, la anunţarea oficială a titlului Fallout 3 şi pnă la lansare, fanii Fallout au stat ca pe jar. Acum, cnd jocul a fost fixat pentru 31 octombrie şi nu mai rămne mult de aşteptat, e timpul să mai aruncăm o privire spre lucrurile pe care le-a lustruit Bethesda şi le-a aruncat publicităţii dar şi să observăm nişte aspecte pe care accentul a căzut mai puţin. Pentru că am scris un preview la Fallout 3 n urmă cu destul timp, pe care l puteţi găsi aici, mi-am permis să vorbesc de această dată mai liber despre Fallout 3. O privire n urmă Pentru cei care nu s-au obosit să caute prea multe informaţii despre stadiul n care se află jocul, precum şi pentru cei care nu sunt familiarizaţi cu titlul Fallout, voi face nişte menţiuni preliminare. Fallout 3 este un RPG ntr-un univers post-apocaliptic, aflat n continuarea titlurilor legendare Fallout 1 şi 2 produse de Black Isle. Universul prin care s-au remarcat cele două jocuri a impresionat prin atmosfera dezolantă, cu peisaje apocaliptice, oraşe distruse, dezastre nucleare oameni ce au suferit mutaţii datorită radiaţiilor. Pe lngă aceasta, societatea prezentă n joc prezenta toate elementele decăderii morale: trafic de arme şi tot soiul de droguri(pe acestea din urmă, jucătorul le putea folosi ca stimulente), sclavie, prostituţie, rasism şi tot tacmul. Toate acestea erau presărate cu dialoguri serioase sau pline de umor, cteodată umor negru şi personaje memorabile. La capitolul gameplay, jocurile se bazau pe un sistem unic, intitulat S.P.E.C.I.A.L., după atributele personajului: strenght, perception, endurance, charisma, intelligence, agility şi luck. Punctele investite in aceste atribute măreau anumite skill-uri şi ofereau posibilitatea alegerii diferitor perk-uri o dată la 3 level-up-uri. Acum, că am reuşit să trezim cteva amintiri plăcute n rndul nostalgicilor, sau poate dorinţa de a relua Fallout 1 sau 2, să vedem ce vrea să păstreze Bethesda din toate acestea. Ce se ştie Jocul promite o atmosferă post-apocaliptică care să se ridice la nivelul predecesorilor, susţinută şi de o realizare grafică şi sonoră de excepţie. La acest capitol nu putem dect să-i credem pe cuvnt pe cei de la Bethesda, pentru că, n general, au făcut treabă bună cu grafica şi atmosfera. Tot la capitolul grafică trebuie menţionată şi schimbarea de perspectivă, aceasta va fi first person sau third person, conform cu alegerea jucatorului. După ce am văzut n trailere, perspectiva 3rd person nu este strălucită şi nu ştim ct de jucabilă. O dată cu perspectiva, se schimbă şi stilul de luptă, acesta nu va mai fi turn-based ca n primele două jocuri ale seriei, ci va avea un sistem nou, intitulat VATS (VaultTech Assisted Targeting System). Acesta permite jucatorului să dea pause şi să ţintească inamicul, urmărind şi un filmuleţ cu uciderea adversarului. Alternativ, jucătorul poate folosi varianta real time care nsă, spun producătorii, va depinde de skill-urile personajului, astfel nct Fallout 3 să nu devină shooter. Tot n materie de gameplay, jocul va folosi sistemul S.P.E.C.I.A.L., cu o serie de noi perk-uri. La capitolul story, n varii trailere şi informaţii ni s-a prezentat nceputul plot-ului cu personajul principal ncălcnd porunca overseer-ului şi avntndu-se n afara vault-ului pentru a afla unde a dispărut tatăl său. O dată ieşit din adăpostul subteran, jucătorul are n faţă o nouă lume, aşa cum s-a dezvoltat ea după catastrofa nucleară. Pe parcursul aventurii care va dura mai mult de 100 de ore, jucătorul va avea de explorat o lume imensă, n care va avea de luat decizii morale n nuanţe de gri, nu numai alb şi negru, ne spun producătorii. n acelaşi timp jocul va conţine o doză serioasă de violenţă, n concordanţă cu titlurile precedente. Vor fi abandonate nsă alte elemente care făcuseră predecesorii celebri, precum prostituţia, anumite aluzii din dialoguri, violenţa mpotriva copiilor, posibilitatea de a mpuşca adversartii n ochi sau n alte părţi corporale etc. După cum spun producătorii, Fallout 3 va avea suficient mature content, nsă nu att de mult ca celelalte jocuri ale seriei. Prin pustietate Acum, că am văzut ce oferă Fallout 3 şi am trecut n revistă şi un mic raport cu predecesorii, ne vom permite o analiză a nuanţelor n care se prezintă acest joc. Majoritatea fanilor Fallout şi chiar unii din fanii RPG-urilor au privit cu nencredere preluarea titlului de către Bethesda. Şi mai mulţi au fost nemulţumiţi de schimbarea perspectivei şi a luptelor. ntrebarea care i-a măcinat pe RPG-iştii old school a fost aceea dacă Fallout 3 nu putea fi mai apropiat de perspectiva originală. Răspunsul e, n cel mai sigur caz, nu. Pentru că Bethesda a folosit mereu perspectiva 1st sau 3rd person. Din punct de vedere tehnic, această perspectivă n-ar fi fost nici imposibilă, nici nvechită, iar exemple sunt suficiente printre RPG-uri apărute mai recent sau aflate n producţie. Acelaşi lucru s-ar putea spune şi despre luptă, deşi mulţi au fost convinşi că o dată cu perspectiva izometrică va cădea şi lupta turn based. Problema nu era aici, pentru că veteranii RPG-urilor ştiu că se poate first person şi turn based (exemplele onorabile fiind Might and Magic sau Wizardry). E vorba pnă la urmă de cum au vrut producătorii să facă jocul. i putem blama pentru acest lucru? Mă tem că, orict am spune că ne place universul Fallout, nu prea suntem n poziţia de a spune ceva. Pnă la urmă un Fallout 3 produs de Bethesda e mai bun dect deloc, deşi mulţi privesc cu părere de rău demo-ul cu ceea ce realizaseră cei de la Black Isle nainte de a-şi nchide porţile. Pnă la urmă seria Fallout merge nainte. Nu ştim ncă dacă şi progresează. Oblivion versus Fallout Şi dacă tot naintez mai mult n wasteland trebuie să spun cte ceva şi de ultimele trailere şi hands on de la Bethesda. n afară de War, war never changes, muzica anilor 50 şi imagini care să strnească nostalgia cunoscătorilor sau curiozitatea celor mai noi ntr-ale gaming-ului, am văzut mai multe trailere cu secvenţe din luptă. Binenţeles, putem spune, e bine să vedem cum decurge lupta, ce arme sunt etc. nsă...asta e tot ce are Fallout 3 de oferit? Mai mult, dacă nu utilizezi VATS, se va transforma ntr-un shooter sau action? Va trebui să ne uităm de fiecare dată la filmuleţele sngeroase care, orict de savuroase ar fi pentru unii, n mai mult de 100 de ore de joc vor deveni plictisitoare? ntrebări ar fi destule şi e foarte probabil să primim răspunsurile numai o dată cu lansarea jocului. Citeam pe IGN despre un hands on, că experienţa din Fallout 3 este similară cu cea din Oblivion. Ct o fi de (i)relevantă această remarcă, intră n contradicţie cu ceea ce spuneau producătorii şi anume că Fallout 3 nu va fi Oblivion with gunz. Iar senzaţia din ultimele trailere este aceea de Oblivion. Minute n şir, nu am putut să ies din lumea lui Oblivion şi să mă ndrept spre cea a lui Fallout. Mostrele de dialog nu au fost prea convingătoare, n afară de limbajul colorat (care, trebuie să observăm, are loc doar n anumite contexte, nu trebuie să auzim teh f word n fiecare propoziţie, ca n GTA, de exemplu) nu am văzut nimic impresionant. Un lucru e cert, nu ne vom mai distra pe seama personajelor idioate pentru că n dialoguri nu va mai conta inteligenţa. Mai rău este că Fallout 3 va suferi, cu siguranţă aceeaşi boală ca Oblivion n privinţa NPC-urilor: deşi sunt bine realizate n materie de texturi şi detalii, sunt total inexpresive. Astfel, vedem un om care-ţi spune să arunci un ntreg oraş n aer, cu faţa detaliată, cu luminile reflectate n ochelari, cu vocea bine articulată, nsă care vorbeşte de misiunea pe care ţi-o ncredinţează ca şi cum ar vorbi de cum a luat micul dejun. Pnă şi puţinele personaje care se bucurau de reprezentări n dialoguri din vechiul Fallout aveau mai multe schimbări de expresie cnd le spuneai una sau alta (mă gndesc, de exemplu, la Lynette). Iar aici cei de la Bethesda n-au nici o scuză, referindu-ne strict la dialoguri cred că standardul impus de Mass Effect ar trebui să domnească mai ales n jocurile care au pretenţii de realizare grafică de nota 10. Alt aspect deranjant pe care l-am sesizat n trailere l reprezintă luptele excesiv de sngeroase (oare mai e nevoie de perk-ul bloody mess?) şi cu foarte mulţi adversari o dată. Aici aproape că nici nu mai zici că ai de-a face cu un RPG. Unde mai punem că dacă folosim VATS lupta se aseamănă mult cu eforturile pe care le făceau magii sau arcaşii n Oblibion (aka hit and run). De asemenea, e suspectă distincţia ntre oraşe şi wastelands, din cte am văzut, am o presimţire neagră că wasteland-ul va fi populat, ca n Oblivion, cu fel şi fel de inamici şi că explorarea va ajunge la un moment dat frustrantă. Dar pentru că am poposit suficient n pustietate, să revenim n vault.
Data publicării: 26 Octombrie 2008
Afişări: 1898

vezi toate articolele

Anunturi
Căutare
Recomandare
Test Drive Unlimited (PC)
Test Drive Unlimited este un GT / Street Racing Game, fiind unul dintre cele mai realiste jocuri ce se incadreaza in aceasta categorie. Jocul contine peste 70 de masini: Lamborghini, Ducati, Aston Martin, Mercedes, Saleen, Shelby, Jaguar, etc. toate fiind licentiate. Exteriorul masinilor cat si interiorul este detaliat la maxim. Jucatorul poate sa-si personalizeze masinile dupa bunul plac folosindu-se in exclusivitate de catalogul producatorului fiecarei masini.