Anunt
Platforme
Anunturi
Categorii
Zonă clienţi
Cover Story
FlatOut: Ultimate Carnage
FlatOut: Ultimate Carnage
Pasionaţii vitezei, cei mai... agresivi din fire aflaţi în imposibilitatea de a-şi descărca nervii pe colegii din trafic precum şi amatorii de aventuri pe patru roţi se pot bucura de un titlu care îmbină mai multe elemente ale jocurilor de curse: Flatout Ultimate Carnage. În cele ce urmează vom vedea ce oferă acest joc şi cum reuşeşte să mulţumească gamerii din categoriile mai sus menţionate şi nu numai. În dulcele stil NFS... N-am menţionat care NFS în mod deliberat. Aceasta pentru că dacă să ne luăm după mecanica jocului, Flatout Ultimate Carnage este un arcade, aşa cum ne-au obişnuit ultimele (şi mai cunoscutele) jocuri din seria NFS. Elementul plăcut este acela că are un Flatout mode, în care, după cum ştim de la NFS Porsche încoace, jucătorul poate începe o carieră. Nu vă aşteptaţi însă la cine ştie ce modificări de ordin estetic sau chiar tehnic, jocul menţine aceste lucruri relativ simple. De fapt mersul lucrurilor e cam aşa: cumperi o maşină, participi la curse, fără a avea grija unui entry fee sau a unor eventuale reparaţii, banii câştigaţi îi dai pe îmbunătăţiri sau pe o maşină din altă categorie, care-ţi va permite să participi la alte curse. Acestea fiind spuse, e uşor să ne dăm seama că, în ceea ce priveşte managementul, Flatout Ultimate Carnage nu da prea mari bătăi de cap. Însă dacă e să ne referim la curse, ei bine, acestea sunt ceva mai dificile. Aceasta pentru că sunt destul de lungi pentru un arcade şi pe parcurs, jucătorul are de luptat cu maşinile care beneficiază de un AI destul de bun şi pot să te împingă în vreun râu sau să te întoarcă cu 90 de grade când ţi-e lumea mai dragă. La aceasta se adaugă şi mediul, nu tocmai primitor: copaci, ape, lemne, camioane staţionate etc. Însă semnul sub care stau toate acestea este „fun”. Te distrezi când îţi vezi adversarii izbindu-se de vreo stâncă sau când îi anihilezi definitiv (da, poţi face asta şi fără frica de a păţi ceva similar), te distrezi când participi la vreo învălmăşeală şi când primeşti puncte suplimentare pentru că ai distrus cele mai multe obiecte de decor. De altfel, dacă vrei să obţii mai multă cantitate din deja celebrul NO2 singura cale e de a face astfel de „acrobaţii” pe care majoritatea jocurilor de curse nu le agrează. Madness? This is CARNAGE! Curselor standard li se adaugă anumite tipuri de competiţii unice. Unul dintre ele este un soi de deathmatch, în care toate maşinile se iau la izbit, câştigătorul fiind cel cu mai multe puncte, puncele find câştigate în funcţie de frag-uri, damage-ul făcut altora şi timpul de supravieţuire. Apogeul, însă, îl constituie modul „carnage”. Aici jucătorul trebuie să câştige cât mai multe puncte pentru a debloca toate competiţiile. Despre ce gen de competiţii vorbim? Una este deathmatch-ul prezent şi în Flatout mode, numai că îmbunătăţit: jucătorul are un număr de vieţi şi poate utiliza o serie de power-up-uri, care îl ajută să câştige un punctaj mai mare, să distrugă mai repede maşinile inamice, să recupereze puncte de damage, să aibă nitro infinit etc. O altă competiţie o reprezintă o cursă în care jucătorul trebuie să ajungă într-un anumit timp la checkpoint-uri, altfel bomba pe care o transportă va exploda. Alte competiţii sunt reprezentate de curse bazate pe puncte, punctele sunt date de distrugerea rivalilor, a obiectelor înconjurătoare, precum şi de locul deţinut în clasament. Modul cel mai inedit este însă staunt. Aici, jucătorul trebuie să meargă pe o pistă şi să lanseze şoferul prin parbriz, pentru a îndeplini diferite obiective: să sară cât mai sus, să dea jos popice, să înscrie goluri, să treacă prin cercuri de foc etc. Desigur, acest mod e şi cel mai „bolnav” dintre toate, dar şi cel mai ingenios, trebuie să recunoaştem. Să nu vă închipuiţi însă că lansarea şoferului prin parbriz este un lucru uşor, majoritatea misiunilor necesitând o precizie mare şi chiar un calcul al traiectoriei. După cum spuneam mai devreme, jocul se vrea a fi distractiv. De aceea nu-i putem reproşa prea multe la capitolul realism. În fond, poţi să câştigi o cursă şi jucând „curat” şi distrându-te pe seama rateurilor adversarilor provocate „întâmplător” de către tine, decizia îţi aparţine. În multe situaţii cursele devin o adevărată nebunie, ceea ce oferă jucătorului un surplus de adrenalină. Cimitirul de maşini Primele maşini pe care le veţi cumpăra vor arăta asemeni celor din cimitirul de maşini. Însă n-aţi văzut nimic. Urmăriţi cum se transformă propriul vehicul, precum şi celelalte pe parcursul unei curse. Deşi performanţa nu este afectată, maşina va fi deformată în mod vizibil şi, de această dată realist, de către orice impact. Vă veţi trezi chiar că, la o ciocnire bruscă în viteză mare, şoferul va ieşi prin parbriz. Iar această „proiectare” nu este deliberată. Fiţi fără grijă însă, tasta R îl va aduce înapoi. Pe lângă maşini, deformările mediului sunt şi ele bine realizate, precum şi efectele speciale la viteze mari. Flatout Ultimate Carnage are astfel mai multe plusuri la capitolul grafică. Un minus este dat de anumite momente în care maşina sau nefericitul şofer se mai intersectează cu poligoanele obiectelor pe care le lovesc. Jocul este optimizat, pe sistemul meu (AMD Athlon 4600+ cu 2 GB RAM) am avut foarte puţin de aşteptat la loading screen-uri, nici măcar n-aveam timp să citesc informaţiile despre rivalii mei. Ideea acestor informaţii în timpul loading screen-urilor este însă destul de bună pentru cei cu pc-uri care se mişcă ceva mai greu. Sunetul este în ton cu jocul: veţi auzi geamuri spărgându-se, copaci sau stâlpi loviţi, urletele nefericiţilor care ies prin parbriz şi, bineînţeles, zgomotul motoarelor turate. Coloana sonoră e şi ea în ton cu atmosfera, cu toate că la un moment dat începi să te plicitseşti de melodiile cu acelaşi specific, toate fiind rock. Să nu mă înţelegeţi greşit, coloana sonoră a jocului este foarte bună şi în ton cu atmosfera. Cred însă că mai puteau exista măcar vreo 2-3 melodii şi din alt repertoriu, pentru a oferi câteva momente de relaxare jucătorului concentrat şi cu degetele transpirate de chinuit tastele. Dacă e să ne referim la punctele slabe, putem sesiza încă din start unul foarte supărător: interfaţa greoaie. Aici putem spune: „All hail to consoles”. Este evident că tastele A şi B pe care jocul ţi le cere în mod obsesiv pentru fiecare confirmare/infirmare sunt cele de pe gamepad. Pentru PC, însă, mouse-ul rămâne sfânt, sau măcar deja îmbătrânitul enter. Aici fanii consolelor îmi vor sări în cap în mod sigur. Însă ţin să precizez că aceste consideraţii nu-i afectează. Problema, pe care am mai semnalat-o şi cu privire la alte jocuri (şi voi continua să o semnalez în speranţa că se va îndura cineva de posesorii de PC-uri şi o va rezolva) e aceea că, atunci când faci o portare, trebuie să exploatezi din plin beneficiile platformei. Eu, ca posesor de PC, nu sunt interesat de cum joacă alţii pe console, ci să am eu o interfaţă cât mai accesibilă. Producătorii nu par a se fi gândit la acest lucru. O privire de ansamblu Privit la modul general, Flatout Ultimate Carnage e un joc care se adresează aproape tuturor categoriilor de jucători cu condiţia să fie luat drept un joc distractiv, fără pretenţii de realism. În modul multiplayer, lucrurile pot deveni şi mai amuzante şi mai destractive. Pe lângă aceasta, un joc care îţi oferă posibilitatea să încerci ceea ce n-ai face niciodată cu maşina ta poate fi privit şi ca o provocare. Nu vorbim, desigur, de ceva inovator sau revoluţionar, ci doar de o experienţă plăcută. Din acest punct de vedere, Flatout Ultimate Carnage îşi îndeplineşte scopul.
Data publicării: 11 Septembrie 2008
Afişări: 1700

vezi toate articolele

Anunturi
Căutare
Recomandare
Test Drive Unlimited (PC)
Test Drive Unlimited este un GT / Street Racing Game, fiind unul dintre cele mai realiste jocuri ce se incadreaza in aceasta categorie. Jocul contine peste 70 de masini: Lamborghini, Ducati, Aston Martin, Mercedes, Saleen, Shelby, Jaguar, etc. toate fiind licentiate. Exteriorul masinilor cat si interiorul este detaliat la maxim. Jucatorul poate sa-si personalizeze masinile dupa bunul plac folosindu-se in exclusivitate de catalogul producatorului fiecarei masini.